dimarts, 7 d’agost del 2012

Vacances...

Illa de Re, Cognac, Bordeux. 1ar Part

Ara fa ja una setmana que vam tornar del nostre ja clàssic viatge de vacances amb la nostra furgo-camper.
Fa quatre anys que tenim la furgo i desde llavors la segona quinzena de juliol intentem sortir a descobrir món, normalment cap a França.
Aquest any no ho teniam clar on anar, l'any passat vam estar a la Provenca i la veritat era difícil de superar els paisatges i la tranquilitat del camps de lavanda.
Però l'Àngels amb el google-maps va anant apropant l'imatge de França cap a la banda atlàntica i va apareixa una illa amb platges de sorra blanca i així de senzill vam descobrir l'Ile de Re. de només 30 km de llarg, plena de càmpings, platges i el més important carrils bicis per anar per tot arreu. Els pobles són normals, tots amb el mateix tipus de construcció, potser Sant Martí de Re, és el més monumental, però també el més turístic.
Vam gaudir molt els 6 dies que vam estar a l'illa, també vam visitar un dia la ciutat de davant de l'illa, La Rochelle, ciutat amb un casc i port antic molt xulo.
Una de les coses que també ens va impressionar i agradar molt va ser el tema de la pujada i baixada de la marea. Increïble l'oceà Atlàntic.
No vull deixar-me també el Far de les balenes, està a la punta de l'illa. És majestuós.

Aquest video le trobat al youtube, està ple d'imatges de l'Illa i acompanyat amb una música molt agradable.

I ara una mica de reportatge amb fotografies nostres:
 El port del poble de Loix amb marea baixa.
 La platja de les Prises, amb marea baixa a les 8 del matí
 Entrada antiga al poble de Sant Martí de Ré
 El Far de les Balenes.
 Casa nostra durant 15 dies
 Unes de les coses que més ens van impressionar van ser les postes de sol amb
l'oceà atlàntic com escenari.
 La Cèlia i jo menjan un platet de "moules" molt típiques a l'illa
Hora de marxar, al fons el pont per sobre del mar que fa d'entrada i sortida de l'illa de Re.
Demà la segona part del viatge.